Hej

Mit navn er Stian Bondli. Jeg er en norsk trebarns far og adfærdsanalytiker gennem mange år. Jeg har specialiseret mig hovedsagelig inden for tre område:
1. Anvendt Adfærdsanalyse (ABA) for børn og unge med Autisme (herunder hjemmetræningsforløb).
2. Adfærdsinterventioner for børn og unge med ADHD.
3. Empirisk støttet skolepædagogik på indlærings-, adfærds-udfordringer og klasseledelse.

Jeg brænder for at give et godt tilbud til lærere, skoler, institutioner og forældre her i Danmark. Danmark har specielle udfordringer knyttet til inklusion og læring med den nye skolereformen. Jeg er ingen tilhænger af den nye reformen fordi den giver lærerne for dårlige rammebetingelser og stjæler tiden fra børnene – men jeg forpligter mig selv til at hjælpe skoler og institutioner uafhængig af ideologisk og politisk ståsted. Jeg operer dermed inden for rammen af det andre har besluttet på godt eller ondt. Et vejledningsforløb med mig indbefatter altid konkrete redskaber til dig som lærer, pædagog eller skoleleder. Redskaberne og tilgange vil altid knyttes til klasseledelse og til enkeltelevernes læring, udvikling og trivsel.

Adfærdsvidenskaberne har en stor evidensbase inden for oplæring af mennesker med autisme, adhd eller mennesker med psykiske funktionsnedsættelser eller mental retardering. Men det som ikke er så godt kendt er at adfærds-videnskaberne indbefatter også mange skoleinterventioner og programmer som har vist sig meget virkningsfulde sammenlignet med “traditionel pædagogik”. Nogle af de mest effektive skoleinterventionerne har rødder i adfærdsvidenskaberne (Direct instruction, Precision teaching, good behavior game er eksempler på dette). For mig er det vigtigt at skoler og institutioner skal få bedst mulig hjælp til at flest mulig elever lærer, udvikles og trives.

Hvorfor ikke bruge anerkendende metoder og tilgange det der har vist sig gentagne gange at virke, fremfor at prøve og fejle? Hvorfor ikke tage udgangspunkt i dokumenteret pædagogik som virker godt for de aller fleste elever? Adfærdsvidenskaberne har ofte svaret på hvad skolerne skal gøre for at lykkes med adfærdsproblematik, trivsel og indlæringsvanskeligheder hos enkeltelever, mens skolerne nogen gange mangler konkrete og systematiske strategier til dette. Vi behøve mange indfaldsvinkler til læring og udvikling i skolerne. Jeg kan bidrage med nogen helt konkrete redskaber til lærerne, pædagogerne og skoleledelsen som giver synlige observerbare effekter på læring og adfærd.

Klik her for CV oplysninger

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien